Auto

Recunoasteti cele mai frecvente probleme ale bujiilor

Inspectia bujiilor ne poate oferi informatii despre ce se intampla in interiorul unui motor. Analizand culoarea, deviatia sau depunerile lasate in zona de ardere, putem determina “sanatatea” motorului masinii noastre si putem diagnostica anumite probleme.

Bujiile ar trebui sa fie de culoare gri sau alb. Aceasta inseamna ca acestea sunt bujiile pentru care specificatiile gamei termice a sistemelor de ardere si aprindere sunt corecte si, prin urmare, motorul este in stare buna. In mod normal, bujiile ar trebui sa fie verificate cel putin o data pe an si ar trebui inlocuite ori de cate ori este necesar.

Cu toate acestea, astazi va oferim cele mai frecvente probleme care pot aparea la bujiile masinii si o serie de recomandari pe care le puteti face pentru a le mentine in stare buna si mai mult timp.

  1. Probleme de uzura

Deteriorarea electrodului intern si/sau extern este un semn de uzura excesiva care poate duce la probleme de pornire, consum crescut de combustibil sau ardere falsa in timpul accelerarii. In plus, poate deteriora si alte componente ale sistemului de aprindere, cum ar fi cablurile electrice, bobinele sau distribuitorul.

Recomandari: Inlocuiti bujiile afectate cu bujii cu o gama termica adecvata.

2.Reziduuri albe pe partea izolatoare

Daca gasiti un fel de reziduu galbui pe partea izolatoare a bujiei, se poate datora faptului ca temperatura a crescut din cauza supraincarcarii, iar acest exces brusc de temperatura poate provoca stralucirea izolatiei bujiilor, deoarece depozitele de combustibil si camera de ardere s-au topit.

Recomandari: Inlocuiti bujiile afectate cu bujii cu o gama termica adecvata.

  1. Probleme de supraincalzire

Apare atunci cand izolatia bujiilor este decolorata sau electrozii sunt purtati sau indoiti. Acoperirea poate avea, de asemenea, o culoare albastru inchis, aproape neagra.

Recomandari: Verificati daca sincronizarea sistemului de aprindere si ardere este corecta si daca sistemele de racire si evacuare functioneaza corect. De asemenea, verificati daca specificatiile de caldura ale bujiei sunt adecvate.

  1. Depozite de cenusa

Daca in interiorul electrozilor apar depuneri asemanatoare zatului de cafea, acest lucru se poate datora tipului de aditivi prezenti in uleiul sau combustibilul pe care l-ati utilizat.

Recomandari: Daca depunerile se afla pe o parte a zonei de ardere a bujiei, verificati chiulasa (garnituri de tija a supapei si ghidaje ale supapelor). In schimb, daca depunerile sunt pe ambele parti, inspectati si inelele pistonului. In acest caz, bujia este victima starii motorului, nu cauza problemei.

  1. Probleme cu uleiul

Daca bujiile au un strat negru si uleios, acest lucru poate indica un defect al sistemului de ulei. Acest lucru indica o uzura puternica a motorului.

Recomandari: Inspectati vehiculul pentru semne de uzura pe ghidajele supapelor, garniturile tijei pistonului si inelele pistonului.

  1. Probleme de pre-aprindere

Apare atunci cand bujiile s-au supraincalzit si/sau electrozii s-au topit.

Recomandari: Verificati specificatiile privind caldura bujiei din catalogul producatorului si, in plus, asigurati-va ca sistemul de racire si amestecul de combustibil indeplinesc, de asemenea, specificatiile. Acordati atentie sistemelor EGR si senzorilor de detonare, deoarece firele de bujii deplasate pot provoca inductie incrucisata si pre-aprindere in consecinta.

Toate aceste informatii devin foarte folositoare atunci cand sunteti in cauza si mai ales atunci cand nu doriti sa aveti probleme cu bujiile, acum ca stiti care sunt cele mai importante probleme ale bujiilor aveti o trusa de informatii pe care sa o folositi si cu putin noroc veti sti ce sa faceti in caz ca ati apelat la inchirieri masini Cluj si va aflati intr-o masina inchiriata.

Taguri

Related Articles

Close