Auto

De ce si cum consuma ulei de motor o masina?

Uleiul de motor este esential pentru buna functionare a motorului. Este responsabil pentru lubrifierea pieselor, cum ar fi arborele cotit, bieletele, supapele, inelele si cilindrii, in miscare constanta, frecandu-se unul impotriva celuilalt. Un strat subtire de ulei Shell Helix Ultra 0W separa aceste parti, protejand motorul de uzura severa si accelerata.

Se poate considera normal un consum de un litru de ulei peste 1000 de kilometri, dar nimic nu este fix, acest consum depinzand de tipul motorului, de tipul de ulei folosit si de stilul de conducere. De exemplu, daca vei conduce prudent, cu greu vei observa modificari ale nivelului de ulei atunci cand masori cu tija. Este usor de detectat cand o masina consuma ulei, deoarece fumul care iese din gazele de esapament va deveni albastru.

Ce este Shell Helix Ultra? 

Shell Helix ultra este o gama de uleiuri de motor de top care este formulata folosind tehnologia unica Shell PurePlus, oferind un ulei de motor care ajuta in mod activ la mentinerea motoarelor curate. Tehnologia de curatare activa a fost intotdeauna inima Shell Helix. 

Consumul de ulei din cauza lubrifierii pistoanelor

Uleiul lubrifiaza spatiul dintre pistoane si peretii cilindrului. O parte din acest ulei intra in camera de combustie, unde arde. Cand motorul functioneaza la turatie mare, cantitatea de ulei creste, astfel incat cantitatea de ulei consumata creste. Acest proces este impartit in trei etape:

  • La admisie, pistonul lasa un strat de ulei care patrunde cilindrul. La compresie, uleiul este transportat catre camera de ardere prin segmente. La coborare, peretii sunt impregnati cu ulei care este ars de combustibil de catre gazele de esapament.

Consumul de ulei datorat lubrifierii supapelor

O supapa este un fel de cui lung cu cap mare. Amestecul de aer si combustibil patrunde in el si gazele reziduale parasesc arderea cauzata de miscare.

Uleiul lubrifiaza spatiul dintre supape si ghidajele supapelor. Ca si in cazul lubrifierii pistonului, o parte din acest ulei intra in camera de combustie unde arde.

Supapa de admisie este cea care permite intrarea amestecului pentru ardere. Tulpinile supapei impiedica accesul uleiului, dar exista inca un strat minim de ulei in camera de ardere.

Consumul de ulei Shell Helix Ultra 0W poate fi cauzat si de etansarile supapelor, care nu permit curgerea uleiului in camera de ardere. Cand pistonul incepe sa coboare, absoarbe amestecul care trece in spatiul lasat de supapa atunci cand este deschis.

Uleiul este consumat si de supapa de evacuare si, in acest caz, se evapora din cauza temperaturilor ridicate cauzate de gazele in sine.

Consumul de ulei datorat gazelor care ies din cilindru

Uleiul se amesteca cu gazele care ies din cilindru, care sunt captate de sistemul de ventilatie pozitiv al carterului motorului si trimise in camera de combustie, unde ard.

Cantitatea de benzina sau motorina din cilindru creste atunci cand motorul functioneaza cu viteza mare. Cu cat este mai mare cantitatea de benzina, cu atat este mai mare consumul de ulei de motor.

Elgeka-Ferfelis este incepand cu anul 2008 importator si distribuitor autorizat Shell Lubricants pentru piata din Romania, comercializand lubrifianti de cea mai inalta calitate marca Shell: uleiuri de motor si transmisie pentru autoturisme si camioane, lubrifianti pentru aplicatii industriale si vaseline. Aceasta reprezinta cu profesionalism divizia de lubrifianti Shell, oferind tuturor clientilor sai asistenta tehnica necesara pre si post vanzare.

Related Articles

Close