Auto
Descopera beneficiile utilizarii unei pompe electrice de ulei
Sistemul de lubrifiere este unul dintre principalele sisteme ale unei masini moderne. Scopul sau este de a furniza ulei de motor componentelor mecanice interconectate ale unui motor cu ardere interna pentru a reduce frecarea, a reduce uzura, a indeparta partial caldura si a curata suprafetele.
Tinand cont de socurile specifice si de sarcinile radiale care afecteaza componentele principale ale sistemului de distributie, conditiile dure de functionare ale majoritatii pieselor si pieselor motorului, functionarea fiabila si fara probleme a sistemului de lubrifiere fac cerinte speciale. In primul rand, se refera la „inima” sistemului – pompa de ulei.
Sarcina pe care o are pompa electrica pentru ulei Troy este de a alimenta motorul cu ulei sub presiunea corespunzatoare sistemului de franare. Sarcina pompei de ulei dintr-un motor de masina este de a furniza ulei la presiunea corespunzatoare sistemului de ungere. Eficacitatea sa este deci de o importanta cheie pentru durabilitatea si functionarea fara defectiuni a motorului.
La motoarele auto, sunt utilizate aproape exclusiv pompe de ulei cu angrenaje, datorita dimensiunilor lor reduse, cu eficienta dorita si constructie simpla si, prin urmare, fiabilitate foarte mare.
Avantajul lor este, de asemenea, o sensibilitate neglijabila la modificarile vascozitatii uleiului ca urmare a functionarii sale pe termen lung sau a temperaturii ridicate, precum si la prezenta impuritatilor in acesta.
Principiul de functionare al unei astfel de pompe este simplu. Pompa consta din doua roti dintate, care se leaga strans (fara joc), care sunt plasate intr-o carcasa comuna, astfel incat peretii sa fie cat mai aproape de dintii angrenajului. Uleiul, care ajunge intre rotile rotative printr-un canal special, este transferat de-a lungul circumferintei lor exterioare catre cealalta parte a carcasei din canelurile dintilor.
Dupa atingerea partii opuse a rotilor, adica pe partea de iesire a pompei, este comprimata de portiunile sale succesive livrate de rotile rotative. In acest fel, presiunea este acumulata, iar viteza de rotatie a angrenajelor este mai mare. Eficienta pompei de ulei depinde, de asemenea, direct de marimea golurilor dintre dintii angrenajului.
Pompa de ulei este situata de obicei in partea de jos a motorului, astfel incat inaltimea coloanei de ulei aspirate sa nu depaseasca valoarea limita la care poate exploda. Chiar si la motoarele foarte mari, de obicei nu depaseste 300 mm.
Pompa este actionata fie direct din arborele cu came prin intermediul unor roti dintate corespunzatoare daca este instalata in carcasa motorului, fie din arborele cotit al motorului printr-un angrenaj adecvat. De obicei, impreuna cu pompa de ulei sau in imediata vecinatate a acesteia, exista un filtru cu un filtru care aspira uleiul din bazin.
Prin urmare, o pompa de ulei electrica are numeroase beneficii pentru masina ta, printre acestea putandu-se enumera in special:
- reducerea uzurii motorului
- cresterea duratei de viata a motorului
- reducerea consumului de combustibil
- reducerea poluarii.
Dacă vei comanda aceasta pompa de ulei electrica de la Casaidea.ro, atunci ea va conține in set tot ceea ce ai nevoie pentru a te bucura de avantajele aduse de utilizarea sa, insa nu uita faptul ca nu este potrivita pentru apa, benzina sau alt tip de produse inflamabile.