Altele

Indicatori de performanță cheie pentru succesul afacerii tale

Indicatorii de performanță sunt necesari pentru orice tip de comerț electronic și, datorită acestora, este posibil să vezi ce strategii funcționează în prezent și să descoperi valoarea reală a investițiilor pe care le faci.

Dar, în primul rând, ce sunt exact indicatorii de performanță cheie(engleză – Key Performance Indicators KPI)? Termenul se referă la acei indicatori care sunt utilizați pentru a evalua rezultatele obținute într-o campanie, care iți pot spune dacă ești pe drumul cel bun și dacă îți îndeplinești obiectivele declarate. Toți trebuie să aibă caracteristici S.M.A.R.T.: Specifice, Măsurabile, realizabile(de Atins), Realiste, legate de Timp, în acest fel vei avea siguranța ca sunt posibili și eficienți.

Pentru a efectua o analiză corectă a KPI-urilor, este foarte important să le selectezi pe cele adecvate în conformitate cu criteriile de mai sus. În plus, cumpărătorii trebuie să fie și ei analizați temeinic pentru a-ți face o idee despre cum se comportă.

Indicatori de performanță esențiali:

Trafic web: măsurarea traficului sau a numărului de vizite este unul dintre KPI-urile de bază pentru orice afacere online. Indicat este să fie verificat la intervale zilnice, săptămânale, cel mult lunare. Această valoare îți va permite să înțelegi de ce traficul a crescut sau a scăzut atunci când este corelat cu celelalte activități pe care le desfășori.

Rată de respingere: calculează procentul de utilizatori care părăsesc un site de comerț electronic  din pagina de pornire fără a realiza nicio acțiune. Această rată ajută la evaluarea funcționalității unui site web. Abandonarea poate fi cauzată pur și simplu de utilizarea unor cuvinte cheie incorecte sau de dificultatea de a găsi informațiile necesare sau de timpi mari de încărcare.

Raport de conversie: indică procentul de utilizatori care finalizează o achiziție într-un magazin online comparativ cu numărul total de vizite pe site.

Pagină de ieșire web: îți permite să realizezi statistici despre modul în care utilizatorii părăsesc site-ul tău web (URL-ul paginii de ieșire, rata de ieșire etc.) și astfel să cauți modalități de a-i determina să continue cumpărăturile, reducând numărul de ieșiri înainte de a face o achiziție.

Costul de achiziție al clienților: este considerat unul dintre cele mai importante KPI-uri, indicând suma cheltuită pentru receptarea unui nou client.

Coșurile abandonate: Rata de abandon a coșului se referă la procentul de utilizatori care adaugă produse, dar apoi părăsesc magazinul online fără a finaliza achiziția.

Produse cele mai bine vândute: Prin analiza comenzilor unui magazin online este ușor să afli care sunt cele mai bine vândute produse. Obținerea acestor date este foarte importantă pentru a ști cum să implementezi strategii într-un mod practic și eficient.

Durata vizitei pe site: reflectă interesul generat de conținutul unui site web, acest lucru nu garantează succesul, dar este un semn că utilizatorilor le place ceea ce oferă site-ul tău.

Cum succesul vine însumând un cumul de factori, pentru a fi sigur de reușita ta , îți recomand ca, pe lângă acești indicatori de care este necesar să ții cont, să mai testezi ceva – un soft de monitorizare a prețurilor. Și îți ofer și cea mai bună variantă pe care o poți alege PriceVent – Monitorizare preturi. Acest soft îți oferă o perioadă de test gratuită, în care poți să te convingi de utilitatea lui și de câștigurile care vor spori la scurt timp.

 ”Te întrebi ceea ce vor clienții tăi cu adevărat? Întreabă-i. Nu presupune!”—Lisa Stone

Related Articles

Close